12. januar 2014

My first two FO's


 
December flew by...
It's definetely true that as we age time flies by faster and faster.
I do my best to live every day to the fullest,
but I must admit, that december was a bit too short for me.
Dear Santa, save December for me next year.
I don't want a lot af challenges in this wonderful month.
 
After Christmas it was finally time to knit!
 




 
Knit project #1
Parrot designed by Marianne Isager
A perfect match with my grey wool coat.
 
.......and project #2
 

 
 

 



 
A baby blanket made of cotton yarn.
I have knitted with two strands of yarn. One strand of common cotton
and one of merserised crochet cotton.
I'm satisfied with the way, the blanket turned out - the color theme and the texture is exactly as I wanted it to be.
I might sell the blanket, since I we don't have any babies or pregnant women in our lives.
 
I'm ready for a new knit project, but I need inspiration.
I have too many projects on my to-do list.
 
I'm looking for ideas and inspiration,
so do tell me if you have any suggestions.
 
 


9 kommentarer:

  1. Godt nytår, Mette! Sikke nogle skønne ting du har strikket. Jeg har en masse bomuldsgarn liggende, dét er da en god idé at bruge det til tæpper. Jeg er i gang med hue huestrik for tiden, men jeg drømmer om at strikke høstjakken fra Pickles eller få strikket "Something Silver" færdig - den slog jeg masker op til for snart et år siden.

    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv godt nytår, Gitte. Høstjakken er bestemt med i mine overvejelser, men jeg er i tvivl om garnvalget.

      Slet
  2. I år vil jeg holde ferie hele december for at nå og julehygge, sidste år gik det hele op io arbejde:O(
    Jeg syntes også inspirationen lader vente på sig, tror måske at det har noget med det her lidt kedelige vejr gråt i gråt (kommer det fra hende der elsker gråt:O))
    Men sikken kreativ du har været, jeg er fuld af beundring for jer strikkedamer og de fantastiske kreationer I kan trylle frem med et garnnøgle og et par pinde.
    Godt nytår håber det bliver fyldt med inspiration og dage med solskin.

    SvarSlet
    Svar
    1. Arbejdsfri december lyder forrygende. En fristende tanke som jeg tit har tænkt. Det er terapi fo mig at strikke. Al tankevirksomhed bliver slået fra, og der er kun mig og strikkepindene. Jeg håber, at kreativiten vil blomstre hos dig snarest.

      Slet
  3. Godt nytår. Det er nogle skønne strikkerier du fremviser :)

    SvarSlet
  4. Godt nyttår Mette!

    Så fint å ha mange ideer på listen, da er det bare å sette igang!

    Nydelig skjerf!

    SvarSlet
  5. Both items are so gorgeous!!!!!!!!! I really love the blanket. It is very beautiful.

    SvarSlet
  6. I am commenting again to tell you that I love the blanket so much that I have printed out the picture and I am hanging it up on my inspiration board. Are you on Ravelry? I love all your knit items and would love to follow you on Ravelry. Thank you!

    SvarSlet

your comments make me happy